GROP; [Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica]; Bisquerra Alzina, Rafael; Pérez Escoda, Núria; Cuadrado Bonilla, Montserrat; López Cassà, Èlia; Filella Guiu, Gemma; Obiols Soler, Meritxell; Zurita, Ana; [il·lustracions]
Parramón, 2009
En aquesta obra es treballen cinc blocs de competències emocionals: Consciència emocional, Regulació emocional, Autonomia emocional, Habilitats socioemocionals i Habilitats per a la vida i el benestar emocional. A cada capítol es proposen tot un seguit d'activitats i exercicis per ajudar a desenvolupar la intel·ligència emocional dels nens entre els 8 i els 12 anys. Cada proposta inclou l'objectiu, la descripció dels passos que s'han de dur a terme, unes preguntes per a la reflexió, de vegades presentades com a fitxa fotocopiable i d'altres com a valoració del problema, un petit requadre on es detalla el material necessari i els participants a qui va adreçada i per últim l'apartat Recorda per ajudar-los a recordar comportaments i actituds que ja coneixen i poden millorar. En algunes activitats trobem consells i observacions per als educadors amb un llenguatge clar i senzill.